შეფასების რუბრიკები მე-6- მე7 კლასებისათვის


                                    შეფასების რუბრიკა
                                  თემა : არსებითი სახელი
                                 მე-6კლასი: მასწ: ნ.ხაზარაძე
1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
 ვერ ამოიცნობს არსებით სახელსა და მასთან დაკავშირებულ გრამატიკულ ფორმებს
ამოიცნობს მხოლოდ არსებით სახელს. ვერ არკვევს სახელის ფუძესა და ბრუნვას, არ იცის კუმშვა და კვეცა, უჭირს წინადადებების  აგება.
ამოიცნობს არსებით სახელს, ბრუნვისა და რიცხვის მიხედვით. არკვევს სახელის ფუძეს , თუმცა უჭირს. ვერ არჩევს კუმშვად და კვეცად სახელებს წინადადებების აგებისას უშვებს შეცდომებს.
ამოიცნობს არს.სახელს,  ბრუნვისა და რიცხვის მიხედვით,  გამოყოფს ფუძეს, ამოიცნობს ხმოვანფუძიანია თუ თანხმოვან ფუძიანი,   არჩევს კუმშვისა და კვეცის მიხედვით. იცავს მართლწერის  წესებს. წინადადების აგებისას იყენებს სათანადო ფორმით.,თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზები
ამოიცნობს არს.სახელს,  ბრუნვისა და რიცხვის მიხედვით,  გამოყოფს ფუძეს, ამოიცნობს ხმოვანფუძიანია თუ თანხმოვან ფუძიანი,   არჩევს კუმშვისა და კვეცის მიხედვით. იცავს მართლწერის  წესებს. წინადადების აგებისას იყენებს სათანადო ფორმით.






           შეფასების რუბრიკა:     ზედსართავი სახელი
                 მე-6 კლასი
            მასწ: ნ.ხაზარაძე
1-3
4-5
6-7
8-10
უჭირს ზედსართავი სახელის ამოცნობა ,  იშვიათად არკვევს ბრუნვის ფორმებს , ვერ აწარმოებს ხარისხის ფორმებს, წინადადებაში ვერ უწყობს არსებითს ბრუნვაში.
ამოიცნობს ზედსართავ სახელს, იცის ხმოვანფუძიანია თუ თანხმოვანფუძიანი, არკვევს რომელი ბრუნვის ფორმაა,  უჭირს ხარისხის ფორმების წარმოება ,  უჭირს  არსებითთან ერთად  სათანადოდ გამოყენება წინადადებების აგებისას.
ამოიცნობს ზედსართავ სახელს,  იცის ხმოვანფუძიანია თუ თანხმოვანფუძიანია, არკვევს რომელი ბრუნვის ფორმაა, აწარმოებს ხარისხის ფორმებს, არსებით სახელთან ერთად    იყენებს წინადადებებში, თუმცა აქვს ხარვეზები.
ამოიცნობს ზედსართავ სახელს,  იცის ხმოვანფუძიანია თუ თანხმოვანფუძიანია, არკვევს რომელი ბრუნვის ფორმაა, აწარმოებს ხარისხის ფორმებს, არსებით სახელთან ერთად  სათანადოდ  იყენებს წინადადებებში.





                                   შეფასების რუბრიკა
                                      თემა : ზმნა
                                    მე-6კლასი: მასწ: ნ.ხაზარაძე
1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
  იშვიათად  ზმნას ამოიცნობს და უსვამს კითხვას. ვერ უწყობს პირის ნაცვალსახელებს. ვერ არჩევს სუბიექტურ და ობიექტურ პირებს.
ამოიცნობს ზმნას,  უსვამს კითხვებს, უწყობს პირის ნაცვალსახელებს, თუმცა შეცდომით,    ვერ ამოიცნობს სუბიექტურ და ობიექტურ პირებს .
ამოიცნობს ზმნას,  უსვამს კითხვებს, უწყობს პირის ნაცვალსახელებს.    ამოიცნობს სუბიექტურ და ობიექტურ პირებს . უჭირს პირის ნიშნების  ამოცნობა,   იშვიათად არჩევს  გარდამავლობის მიხევით.
 ამოიცნობს ზმნას,  უსვამს კითხვებს, უწყობს პირის ნაცვალსახელებს.   არჩევს სუბიექტურ და ობიექტურ პირებს  შესაბამისი  პირის ნიშნებით,  არჩევს  გარდამავლობის მიხევით, თუმცა აქვს ხარვეზები.
სწორად ამოიცნობს ზმნას,  უსვამს კითხვებს, უწყობს პირის ნაცვალსახელებს  შესაბამისად, არჩევს სუბიექტურ და ობიექტურ პირებს  შესაბამისი  პირის ნიშნებით,  არჩევს გარდამავლობის მიხევით.




                                 შეფასების რუბრიკა:     პერსონაჟის  დახასიათება(წერითი)
                                         მე-5 კლასი
                                            მასწ:  ნ.ხაზარაძე
კრიტერიუმები
1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
ახასიათებს პერსონაჟს წინასწარ შემუშავებული გეგმის მიხედვით
ვერ ახასიათებს პერსონაჟს.
პერსონაჟის  დახასიათება არ  ჩანს, იხრება შინაარსისაკენ.  ფაქტებსა და მოვლენებს ვერ გადმოსცემს, ციტატებს ვერ იყენებს სათანადოდ . საკუთარ პოზიციას ვერ გამოხატავს.
პერსონაჟი დახასიათება მეტნაკლებად  მიყვება შემუშავებულ გეგმას, ფაქტები და მოვლენები არეული და დამახინჯებულია, ციტატებით  არ  არის გამყარებული . უჭირს საკუთარი პოზიციის  გამოხატვა.
პერსონაჟი    ძირითადად დახასიათებულია წინასწარ შემუშავებული გეგმის მიხედვით.  ფაქტები და მოვლენები დაუმახინჯებლადაა  გადმოცემული, გამყარებულია ციტატებით. გამოხატულია საკუთარი პოზიცია.თუმცა არის ხარვეზები.
 პერსონაჟი   დახასიათებულია წინასწარ შემუშავებული გეგმის მიხედვით. ფაქტები და მოვლენები შეესაბამება  პერსონაჟის  მოქმედებას. აზრი  გამყარებულია ციტატებით. გამოხატულია საკუთარი პოზიცია.
იცავს ენობრივ-გრამტიკულ ფორმებს
ვერ აგებს წინადადებებს.
წინადადებები გაუმართავია აზრობრივად , თუმცა იკითხება.
 წინადადებები მეტნაკლებად გამართულია,  ვერ იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ მასალას.
წინადადებები  გამართულია აზრობრივად , იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ მასალას , თუმცა არის  მცირედი ხარვეზები.
 წინადადებები  აზრობრივად გამართულია, იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ მასალას  სათანადოდ.





                                              შეფასების რუბრიკა:     ტექსტის   შინაარსის გაგება-გააზრება(ზეპირი)
                                                მე-5 კლასი:  ქართული ენა და ლიტერატურა
                                                       მასწავლებელი: ნ.ხაზარაძე
კრიტერიუმები
1-3
4-5
6-7
8-10
ტექსტის გაგება და გააზრება, ფაქტებისა და მოვლენების თანმიმდევრულად
გადმოცემა
უჭირს ტექსტის გაგება -გააზრება, ფაქტებსა და მოვლენებს   ძალიან ამახინჯებს.
ტექსტი ნაწილობრივ აქვს გაგებული  და გააზრებული, თხრობისას   ამახინჯებს ფაქტებსა და მოვლენებს .
ტექსტი აქვს გაგებული და გააზრებული. თხრობა თანმიმდევრულია,
ფაქტები და მოვლენები ზოგჯერ   დამახინჯებულია თხრობისას აქვს მცირედი ხარვეზები.
ტექსტი კარგადა აქვს გაგებული და გააზრებული. თხრობა თანმიმდევრულია,
ფაქტები და მოვლენები დაუმახინჯებლადაა გადმოცემული .თხრობა სასიამოვნოდ ისმინება.
 ენობრივ-გრამატიკული ფორმების დაცვა
საერთოდ  ვერ იცავს ენობრივ- გრამატიკულ  ფორმებს
აგებს წინადადებებს,თუმცა ვერ იცავს ენობრივ-გრამატიკულ  ფორმებს.
თხრობისას     უშვებს ენობრივ-გრამატიკულ შეცდომებს.
თხრობისას  ენობრივ-გრამატიკული ფორმებს  იცავს სათანადოდ.




                             შეფასების რუბრიკა:   ტექსტის  შინაარსი (წერითი)
                               მე-5 კლასი:
                                  მასწ-ლი: ნ.ხაზარაძე
კრიტერიუმები
1-3
4-5
6-7
8-10
შინაარსის შესაბამისობა სათაურთან, თანმიმდევრული  გადმოსცემა ტექსტის შინაარსის, ფაქტებისა და მოვლენების.
 ნაშრომი  არ პასუხობს  სათაურს, ტექსტის შინაარსი  გაურკვევლადაა გადმოცემული.
 ნაშრომი  ნაწილობრივ  პასუხობს სათაურს,გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს ,თუმცა თანმიმდევრობა დარღვეულია, ფაქტები და მოვლენები   აღრეულია.
 ნაშრომი  პასუხობს სათაურს, თანმიმდევრულად და გააზრებულად გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს,
 შესაბამის ფაქტებსა და მოვლენებს , თუმცა არის მცირედი ხარვეზები.
ნაშრომი პასუხობს  სათაურს, თანმიმდევრულად და გააზრებულად გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს,
 შესაბამის ფაქტებსა და მოვლენებს .
 ენობრივ-გრამატიკული  ნორმების დაცვა.  
უჭირს ენობრივ-გრამატიკული  ნორმების დაცვა ,წინადადებების აგება.
ნაწილობრივ იცავს ენობრივ - გრამატიკულ ფორმებს, წინადადებები აგებულია, თუმცა აკლია ლოგიკურობა.
ენობრივ -გრამატიკული  ნორმები  დაცულია,  წინადადებები თანმიმდევრულად და ლოგიკურადაა  აგებული, თუმცა არის მცირედი ხარვეზები.
ენობრივ -გრამატიკული  ნორმები  დაცულია,  წინადადებები თანმიმდევრულად და ლოგიკურადაა  აგებული. 





უცნობი ინფორმაციის  შემცველი  ტექსტის გააზრების შეფასების რუბრიკა
მე-7 კლასი
კრიტერიუმები
1-4 ქულა
5-6 ქულა
7-8 ქულა
9-10 ქულა
 უცნობ ინფორმაციაში
ფაქტების განსხვავება შეფასებებისაგან
   ვერ გამოყოფს ფაქტებსა და   მთავარ აზრს, მასწავლებლის დახმარებით ასახელებს მოვლენებს,  საერთოდ არ შეუძლია განასხვავება  ფაქტებისა და მოვლენებისა,
  უჭირს  ფაქტების,  მთავარი აზრის გამოყოფა, ვერ ასახელებს მოვლენებს,  და ვერ განასხვავებს  ფაქტებსა და მოვლენებს.
  გამოყოფს ფაქტებს,  მთავარ აზრს,ასახელებს მოვლენებს, განასხვავებს  ფაქტებსა და მოვლენებს, თუმცა  უშვებს უმნიშვნელო შეცდომებს
 ზუსტად  თანმიმდევრულად გამოყოფს ფაქტებს,  მთავარ აზრს,ასახელებს მოვლენებს, განასხვავებს  ფაქტებსა და მოვლენებს .
ადეკვატური კითხვების დასმა
უჭირს კითხვების დასმა, თუმცა ახერხებს ზოგჯერ მასწავლებლის დახმარებით
მოსმენის შემდეგ სვამს კითხვებს, მაგრამ არალოგიკურადა და არათანმიმდევრულად
მოსმენის შემდეგ მცირედი ხარვეზებით, მაგრამ სვამს შესაფერის კითხვებს სვამს კითხვებს
 მოსმენის შემდეგ ლოგიკურად  და თანმიმდევრობით სვამს კითხვებს
ტექსტის შინაარსის თანმიმდევრული
გადმოცემა
უჭირს ტექსტის შინაარსის გადმოცემა, იშვიათ შემთხვევაში ახერხებს ცალკეული  ფაქტის გადმოცემას
გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს, თუმცა ფაქტების არეულია.
თანმიმდევრულად გადმოსცემს ამბავს ფაქტების გათვალისწინებით, თუმცა აქვს  ხარვეზები
თანმიმდევრულად, ლოგიკურად გადმოსცემს ამბავს, ფაქტების გათვალისწინებით









საკლასო დისკუსიაში  მონაწილეობის  შეფასების რუბრიკა (მე-7 კლასი)
კრიტერიუმები
1-4 ქულა
5-6ქულა
7-8  ქულა
9-10 ქულა
სადისკუსიო საკითხის მომზადება
არ შეუძლია ჯგუფთან ერთად მუშაობა, საკითხის მოძიება და დამუშავება.
 უჭირს  ჯგუფთან ერთად    მუშაობა,  ასევე სადისკუსიო საკითხის , დამოუკიდებლად მოიძიება და  , დაამუშავება.თუმცა იშვიათად სხვისი დახმარებით ახერხებს.
ჯგუფთან ერთად   სათანადოდ ამზადებს სადისკუსიო საკითხს, დამოუკიდებლად მოიძიებს , დაამუშავებს, თუმცა  უშვებს  შეცდომებს.
ჯგუფთან ერთად   სათანადოდ ამზადებს სადისკუსიო საკითხს, დამოუკიდებლად მოიძიებს , დაამუშავებს. 
კონკრეტულ თემაზე  მსჯელობა და საკუთარი აზრის დაცვა სხვისი პატივისცემით
,არ შეუძლია კონცენტრირება კონკრეტულ საკითხზე,მსჯელობა არადამაჯერებელია, ვერ იცავს საკუთარ პოზიციას, საერთოდ არ უსმენს სხვას  
საუბრისას  ,    ხშირად  გადადის ერთი საკითხიდან მეორეზე, უჭირს  საკუთარი აზრის გამოხატვა, არ იღებს სხვის აზრს.
საუბრისას  აქცენტს აკეთებს კონკრეტულ საკითხზე,  თავს არიდებს ზოგად საკითხებზე მსჯელობას, იცავს  საკუთარ პოზიციას, ცდილობს სხვისი აზრის პატივისცემას,თუმცა აქვს მცირედი  ხარვეზი.
 საუბრისას ყოველთვის  აქცენტს აკეთებს კონკრეტულ საკითხზე,  თავს არიდებს ზოგად საკითხებზე მსჯელობას, დამაჯერებლად იცავს  საკუთარ პოზიციას შესაბამისი არგუმენტებით, პატივს სცემს სხვის აზრს
წესებისა და დროის დაცვა
არ იცავს სადისკუსიო წესსა და ეტიკეტს
უჭირს სადისკუსიო  წესის და ეტიკეტის დაცვა,თუმცა შეხსენების შემთხვევაში  ცდილობს,
იცავს სადისკუსიო წესს და ეტიკეტის დაცვით  უძღვება მინიდისკუსიას, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი
ზუსტად , ყოველთვის იცავს სადისკუსიო წესს და ეტიკეტის დაცვით  უძღვება მინიდისკუსიას











მხატვრული ტექსტის გაგება-გააზრება(მე-7კლასი)
კრიტერიუმები
1-4ქულა
5-6ქულა
7-8ქულა
9-10ქულა
ინფორმაციის , ამბის , ფაქტების  ქრონოლოგიურად  ან სხვა ნიშნით დალაგება
ვერ ახერხებს ამბისა და ფაქტების  სხვადასხვა ნიშნით დალაგებას.
უჭირს  ამბისა და ფაქტების  სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით დალაგება, ზოგჯერ დახმარებით ახერხებს
თანმიმდევრობით, ქრონოლოგიურად ალაგებს ამბავსა და ფაქტებს  სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი.
თანმიმდევრობით, ზუსტად , ქრონოლოგიურად ალაგებს ამბავსა და ფაქტებს  სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით
მთავარი სათქმელის ამოცნობა  დასკვნების გაკეთებაზეპირად ან წერილობით
ვერ  ამოიცნობს ტექსტის მთავარ სათქმელს,   ვერ აკეთებს შესაბამის დასკვნებს ზეპირად ან წერილობით
 უჭირს ტექსტის მთავარი სათქმელის ამოცნობა და    შესაბამისი დასკვნების  გაკეთება ზეპირად ან წერილობით იშვიათად ახერხებს  დახმარებით
ამოიცნობს ტექსტის მთავარ სათქმელს,  აკეთებს შესაბამის დასკვნებს ზეპირად ან წერილობით, თუმცა აქვს ხარვეზები
ზუსტად ამოიცნობს ტექსტის მთავარ სათქმელს,  აკეთებს შესაბამის დასკვნებს ზეპირად ან წერილობით
პერსონაჟების დახასიათება სხვადასხვა ნიშნით
იშვიათად  ახასიათებს პერსონაჟს გარეგნული ნიშნების მიხედვით, ვერ ახასიათებს მეტყველებისა  და ქცევის მიხედვით.
  უჭირს პერსონაჟის   დახასიათება გარეგნული ნიშნების, ქცევისა და მეტყველების მიხედვით, თუცა ახერხებს დახმარებით.
 ახასიათებს პერსონაჟს  გარეგნული ნიშნების, ქცევისა და მეტყველების მიხედვით, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი.
ზუსტად ახასიათებს პერსონაჟს  გარეგნული ნიშნების, ქცევისა და მეტყველების მიხედვით
საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა ციტატების მოყვანა
ვერ გამოხატავს  დამოკიდებულებას  პერსონაჟისადმი ,შესაბამისად ვერ იყენებს   ციტატებს.
 უჭირს საკუთარი დამოკიდებულების  გამოხატვა პერსონაჟებისადმი,   მოყავს  სათანადო  ციტატები ტექსტიდან იშვიათად ან დახმარებით
გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას პერსონაჟებისადმი,   მოყავს  სათანადო  ციტატები ტექსტიდან,თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი
  სრულყოფილად გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას პერსონაჟებისადმი,   მოყავს  სათანადო  ციტატები ტექსტიდან.
მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებების ამოცნობა
არ შეუძლია ტექსტში გამოყენებული მხატვრულ-გამომსახველობითი   საშუალებეის ამოცნობა .
 უჭირს    ტექსტში  გამოყენებული   მხატვრულ -გამომსახველობით საშუალებების ამოცნობა, თუმცა ზოგჯერ ახერხებს დახმარებით.
ამოიცნობს   ტექსტში  გამოყენებულ   მხატვრულ -გამომსახველობით საშუალებებს,თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი
ზუსტად ამოიცნობს   ტექსტში  გამოყენებულ   მხატვრულ -გამომსახველობით საშუალებებს.



ლექსის იდეურ -მხატვრული ანალიზი(მე-7კლასი)
კრიტერიუმები
1-4 ქულა
5-6ქულა
7-8ქულა
9-10 ქულა
იდეური ანალიზი
არ შეუძლია ლექსის მთავარი სათქმელის, იდეის გადმოცემა.
უჭირს ლექსის მთავარი სათქმელის, იდეის გადმოცემა, თუმცა  ახერხებს დახმარებით.
გადმოსცემს ლექსის მთავარ სათქმელს, იდეას,თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი
დამაჯერებლად გადმოსცემს ლექსის მთავარ სათქმელს, იდეას.
მხატვრული ანალიზი
იშვიათ შემთხვევაში  ასახელებს ცალკეულ მხატვრულ ხერხს.
უჭირს ლექსის მხატვრული ანალიზის გაკეთება, თუმცა ზოგჯერ ახერხებს დახმარებით
აკეთებს ლექსის მხატვრულ ანალიზს, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი.
კარგად, სრულყოფილად  აკეთებს ლექსის მხატვრულ ანალიზს.
საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
არ შეუძლია საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა ლექსის მთავარი სათქმელის მიმართ
უჭირს საკუთარი  დამოკიდებულების გამოხატვა ლექსის მთავარი სათქმელის მიმართ, თუმცა ახერხებს   იშვიათად დახმარებით
შეუძლია  საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა ლექსის მთავარი სათქმელის მიმართ, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი
არგუმენტირებულად შეუძლია  საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა ლექსის მთავარი სათქმელის მიმართ.
ტექსტის გააზრება  სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით
კრიტერიუმები
1-4ქულა
5-6ქულა
7-8ქულა
9-10 ქულა
სხვადასხვა  ფუნქციური სტილის ა და მეტყველების ტიპების ამოცნობა
 ვერ ამოიცნიობს
რა სტილის ტექსტია და მეტყველების რა ტიპია გამოყენებული
 ზოგჯერ ამოიცნობს
რა სტილის ტექსტია და მეტყველების რა ტიპია გამოყენებული
ამოიცნიობს
რა სტილის ტექსტია და მეტყველების რა ტიპია გამოყენებული, თუმცა აქვს ხავეზი
ზუსტად
ამოიცნიობს
რა სტილის ტექსტია და მეტყველების რა ტიპია გამოყენებული
ავტორის განწყობისა და დამოკიდებულების ამოცნობა
ვერ ამოიცნობს  ავტორის დამოკიდებულებას ტექსტში გადმოცემული ამბისა და პერსონაჟების მიმართ (სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით)
ზოგჯერ  დახმარებით ახერხებს ამოიცნოს ავტორის დამოკიდებულება ტექსტში გადმოცემული ამბისა და პერსონაჟების მიმართ (სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით)
 უმეტესად ამოიცნობს ავტორის დამოკიდებულებას ტექსტში გადმოცემული ამბისა და პერსონაჟების მიმართ (სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით) მცირედი ხარვეზებით
ზუსტად ამოიცნობს ავტორის დამოკიდებულებას ტექსტში გადმოცემული ამბისა და პერსონაჟების მიმართ (სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით)
ფრაზებისა და სიტყვების განმარტება
უჭირს ან ვერ
ამოიცნობს და განმარტავს  იმ ფრაზებსა და სიტყვებს , რომლებიც ეხმარება  ტექსტის  გაგება-გააზრებისას და  პერსონაჟთა ხასიათის გამოკვეთისას
ზოგჯერ, დახმარებით
ამოიცნობს და განმარტავს  იმ ფრაზებსა და სიტყვებს , რომლებიც ეხმარება  ტექსტის  გაგება-გააზრებისას და  პერსონაჟთა ხასიათის გამოკვეთისას
ამოიცნობს და განმარტავს  იმ ფრაზებსა და სიტყვებს , რომლებიც ეხმარება  ტექსტის  გაგება-გააზრებისას და  პერსონაჟთა ხასიათის გამოკვეთისას, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი
ზუსტად ამოიცნობს და განმარტავს  იმ ფრაზებსა და სიტყვებს , რომლებიც ეხმარება  ტექსტის  გაგება-გააზრებისას და  პერსონაჟთა ხასიათის გამოკვეთისას
მხატვრული სახეების, ენობრივი საშუალებების ამოცნობა და განმარტება
უჭირს, ვერ ამოიცნობს მხატვრულ სახეებს  ენობრივ საშუალებებს და  ვერ განმარტავს მათ ფუნქციას ტექსტში
ზოგჯერ  ამოიცნობს მხატვრულ სახეებს, ენობრივ საშუალებებს  და განმარტავს მათ ფუნქციას ტექსტში
ამოიცნობს მხატვრულ სახეებს , ენობრივ საშუალებებს  და განმარტავს მათ ფუნქციას ტექსტში,აქვს მცირედი ხარვეზი
ზუსტად ამოიცნობს მხატვრულ სახეებს , ენობრივ  საშუალებებს და განმარტავს მათ ფუნქციას ტექსტში















              წერილობითი ტექსტის  შეფასების რუბრიკა(მე-7 კლასი)

კრიტერიუმები
1-4ქულა
5-6ქულა
7-8ქულა
9-10 ქულა
სხვადასხვა ტიპის წერილობითი  ნაშრომის შექმნა
ვერ/შეცდომებით ქმნის  წერილობით ტექსტს, ვერ იყენებს შესაბამის სტილს.
 ქმნის სხვადასხვა  ტიპის წერილობით ტექსტს,  უჭირს  შესაბამისი    სტილის გამოყენება.
ქმნის სხვადასხვა  ტიპის წერილობით ტექსტს, იყენებს შესაბამის   სტილს, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი.
ქმნის სხვადასხვა  ტიპის წერილობით ტექსტს, ზუსტად იყენებს შესაბამის   სტილს.
თხრობის თანმიმდევრული აგება , აზრის ლოგიკურად და გასაგებად გადმოცემა
თხრობა ბუნდოვანია, აზრი გაურკვეველი
უჭირს თხრობის აგება, აზრი ბუნდოვნადაა გადმოცემული, უჭირს წერის სტრატეგიების გამოყენება
თხრობას აგებს თანმიმდევრულად, აზრს გადმოსცემს  გასაგებად, სათანადოდ იყენებს წერის სხვადასხვა სტრატეგიას, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი.
თხრობას აგებს თანმიმდევრულად, აზრს გადმოსცემს ლოგიკურად,  გასაგებად, სათანადოდ იყენებს წერის სხვადასხვა სტრატეგიას.
ენობრივ -გრამატიკული  ნორმების დაცვა
ვერ იცავს ენობრივ-გრამატიკულ ნორმებს
უჭირს ენობრივ-გრამატიკული ნორმების დაცვა
 იცავს ენობრივ-გრამატიკულ ნორმებს, აქვს მცირედი ხარვეზი
ზუსტად იცავს ენობრივ-გრამატიკულ ნორმებს







                შეფასების რუბრიკა ტესტირებისათვის(  ღია კითხვებისათვის)
 

კრიტერიუმები
1 ქულა
0,5 ქულა
0 ქულა
შენიშვნა
შინაარსის შესაბამისობა  საკითხთან, ფაქტებისა და მოვლენების შესაბამისად წარმოდგენა
ამომწურავად პასუხობს საკითხს.    ფაქტები დაუმახინჯებლადაა მოცემული.
პასუხი ნაწილობ არის გაცემული , ფაქტები  ნაწილობრივ არაზუსტადაა წარმოდგენილი
პასუხი არ არის , ან არასწორადაა გაცემული. ფაქტები და მოვლენები  არაზუსტია.


ენობრივ-გრამატიკული ნორმების დაცვა.
ძირითადად  იცავს გრამატიკულ -ენობრივ ნორმებს, უშვებს  ერთ მორფილოგიურ -სინტაქსურ, სტილისტურ  შეცდომას , სამ პუნქტუაციურ შეცდომას.
 ნაწილობრივ იცავს  გრამატიკულ-ენობრივ  ნორმებს, უშვებს სამზე მეტ მორფოლოგიურ-სინტაქსურ, სტილისტურ, პუნქტუაციურ  შეცდომას,
არ იცავს გრამატიკულ  ენობრივ -ნორმებს .  წინადადებები გაურკვევლადაა  აგებული.





Comments

Popular posts from this blog

სამოდელო გაკვეთილი მე-5 კლასში

სამოდელო გაკვეთილი მე-10 კლასში