შეფასების რუბრიკები მე-6- მე7 კლასებისათვის
შეფასების
რუბრიკა
თემა : არსებითი სახელი
მე-6კლასი:
მასწ: ნ.ხაზარაძე
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ვერ ამოიცნობს არსებით სახელსა და მასთან დაკავშირებულ გრამატიკულ
ფორმებს
|
ამოიცნობს მხოლოდ არსებით სახელს. ვერ არკვევს სახელის
ფუძესა და ბრუნვას, არ იცის კუმშვა და კვეცა, უჭირს წინადადებების აგება.
|
ამოიცნობს არსებით სახელს, ბრუნვისა და რიცხვის მიხედვით.
არკვევს სახელის ფუძეს , თუმცა უჭირს. ვერ არჩევს კუმშვად და კვეცად სახელებს წინადადებების
აგებისას უშვებს შეცდომებს.
|
ამოიცნობს არს.სახელს, ბრუნვისა და რიცხვის მიხედვით, გამოყოფს ფუძეს, ამოიცნობს ხმოვანფუძიანია თუ
თანხმოვან ფუძიანი, არჩევს კუმშვისა და
კვეცის მიხედვით. იცავს მართლწერის წესებს.
წინადადების აგებისას იყენებს სათანადო ფორმით.,თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზები
|
ამოიცნობს არს.სახელს, ბრუნვისა და რიცხვის მიხედვით, გამოყოფს ფუძეს, ამოიცნობს ხმოვანფუძიანია თუ
თანხმოვან ფუძიანი, არჩევს კუმშვისა და
კვეცის მიხედვით. იცავს მართლწერის წესებს.
წინადადების აგებისას იყენებს სათანადო ფორმით.
|
შეფასების
რუბრიკა: ზედსართავი სახელი
მე-6 კლასი
მასწ: ნ.ხაზარაძე
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
უჭირს ზედსართავი სახელის ამოცნობა , იშვიათად არკვევს ბრუნვის ფორმებს , ვერ აწარმოებს
ხარისხის ფორმებს, წინადადებაში ვერ უწყობს არსებითს ბრუნვაში.
|
ამოიცნობს ზედსართავ სახელს, იცის ხმოვანფუძიანია
თუ თანხმოვანფუძიანი, არკვევს რომელი ბრუნვის ფორმაა, უჭირს ხარისხის ფორმების წარმოება , უჭირს
არსებითთან ერთად სათანადოდ გამოყენება
წინადადებების აგებისას.
|
ამოიცნობს ზედსართავ სახელს, იცის ხმოვანფუძიანია თუ თანხმოვანფუძიანია, არკვევს
რომელი ბრუნვის ფორმაა, აწარმოებს ხარისხის ფორმებს, არსებით სახელთან ერთად იყენებს წინადადებებში, თუმცა აქვს ხარვეზები.
|
ამოიცნობს ზედსართავ სახელს, იცის ხმოვანფუძიანია თუ თანხმოვანფუძიანია, არკვევს
რომელი ბრუნვის ფორმაა, აწარმოებს ხარისხის ფორმებს, არსებით სახელთან ერთად სათანადოდ
იყენებს წინადადებებში.
|
შეფასების რუბრიკა
თემა : ზმნა
მე-6კლასი: მასწ: ნ.ხაზარაძე
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
იშვიათად ზმნას ამოიცნობს და უსვამს კითხვას. ვერ უწყობს
პირის ნაცვალსახელებს. ვერ არჩევს სუბიექტურ და ობიექტურ პირებს.
|
ამოიცნობს ზმნას, უსვამს კითხვებს, უწყობს პირის ნაცვალსახელებს,
თუმცა შეცდომით, ვერ ამოიცნობს სუბიექტურ
და ობიექტურ პირებს .
|
ამოიცნობს ზმნას, უსვამს კითხვებს, უწყობს პირის ნაცვალსახელებს. ამოიცნობს სუბიექტურ და ობიექტურ პირებს . უჭირს
პირის ნიშნების ამოცნობა, იშვიათად არჩევს გარდამავლობის მიხევით.
|
ამოიცნობს
ზმნას, უსვამს კითხვებს, უწყობს პირის ნაცვალსახელებს. არჩევს სუბიექტურ და ობიექტურ პირებს შესაბამისი
პირის ნიშნებით, არჩევს გარდამავლობის მიხევით, თუმცა აქვს ხარვეზები.
|
სწორად ამოიცნობს ზმნას, უსვამს კითხვებს, უწყობს პირის ნაცვალსახელებს
შესაბამისად, არჩევს სუბიექტურ და ობიექტურ
პირებს შესაბამისი პირის ნიშნებით, არჩევს გარდამავლობის მიხევით.
|
შეფასების რუბრიკა: პერსონაჟის დახასიათება(წერითი)
მე-5 კლასი
მასწ: ნ.ხაზარაძე
კრიტერიუმები
|
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ახასიათებს პერსონაჟს წინასწარ შემუშავებული გეგმის
მიხედვით
|
ვერ ახასიათებს პერსონაჟს.
|
პერსონაჟის
დახასიათება არ ჩანს, იხრება შინაარსისაკენ. ფაქტებსა და მოვლენებს ვერ გადმოსცემს, ციტატებს
ვერ იყენებს სათანადოდ . საკუთარ პოზიციას ვერ გამოხატავს.
|
პერსონაჟი დახასიათება მეტნაკლებად მიყვება შემუშავებულ გეგმას, ფაქტები და მოვლენები
არეული და დამახინჯებულია, ციტატებით არ არის გამყარებული . უჭირს საკუთარი პოზიციის გამოხატვა.
|
პერსონაჟი
ძირითადად დახასიათებულია წინასწარ შემუშავებული გეგმის მიხედვით. ფაქტები და მოვლენები დაუმახინჯებლადაა გადმოცემული, გამყარებულია ციტატებით. გამოხატულია
საკუთარი პოზიცია.თუმცა არის ხარვეზები.
|
პერსონაჟი დახასიათებულია წინასწარ შემუშავებული გეგმის
მიხედვით. ფაქტები და მოვლენები შეესაბამება
პერსონაჟის მოქმედებას. აზრი გამყარებულია ციტატებით. გამოხატულია საკუთარი
პოზიცია.
|
იცავს ენობრივ-გრამტიკულ ფორმებს
|
ვერ აგებს წინადადებებს.
|
წინადადებები გაუმართავია აზრობრივად , თუმცა იკითხება.
|
წინადადებები
მეტნაკლებად გამართულია, ვერ იყენებს ნასწავლ
გრამატიკულ მასალას.
|
წინადადებები
გამართულია აზრობრივად , იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ მასალას , თუმცა არის მცირედი ხარვეზები.
|
წინადადებები აზრობრივად გამართულია, იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ
მასალას სათანადოდ.
|
შეფასების რუბრიკა: ტექსტის შინაარსის გაგება-გააზრება(ზეპირი)
მე-5 კლასი:
ქართული ენა და ლიტერატურა
მასწავლებელი: ნ.ხაზარაძე
კრიტერიუმები
|
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
ტექსტის გაგება და გააზრება, ფაქტებისა და მოვლენების
თანმიმდევრულად
გადმოცემა
|
უჭირს ტექსტის გაგება -გააზრება, ფაქტებსა და მოვლენებს ძალიან ამახინჯებს.
|
ტექსტი ნაწილობრივ აქვს გაგებული და გააზრებული, თხრობისას ამახინჯებს
ფაქტებსა და მოვლენებს .
|
ტექსტი აქვს გაგებული და გააზრებული. თხრობა თანმიმდევრულია,
ფაქტები და მოვლენები ზოგჯერ დამახინჯებულია
თხრობისას აქვს მცირედი ხარვეზები.
|
ტექსტი კარგადა აქვს გაგებული და გააზრებული. თხრობა
თანმიმდევრულია,
ფაქტები და მოვლენები დაუმახინჯებლადაა გადმოცემული
.თხრობა სასიამოვნოდ ისმინება.
|
ენობრივ-გრამატიკული ფორმების დაცვა
|
საერთოდ ვერ
იცავს ენობრივ- გრამატიკულ ფორმებს
|
აგებს წინადადებებს,თუმცა ვერ იცავს ენობრივ-გრამატიკულ ფორმებს.
|
თხრობისას
უშვებს ენობრივ-გრამატიკულ შეცდომებს.
|
თხრობისას
ენობრივ-გრამატიკული ფორმებს იცავს
სათანადოდ.
|
შეფასების რუბრიკა: ტექსტის
შინაარსი (წერითი)
მე-5 კლასი:
მასწ-ლი: ნ.ხაზარაძე
კრიტერიუმები
|
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
შინაარსის შესაბამისობა სათაურთან, თანმიმდევრული
გადმოსცემა ტექსტის შინაარსის, ფაქტებისა
და მოვლენების.
|
ნაშრომი არ პასუხობს
სათაურს, ტექსტის შინაარსი გაურკვევლადაა
გადმოცემული.
|
ნაშრომი ნაწილობრივ
პასუხობს სათაურს,გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს ,თუმცა თანმიმდევრობა დარღვეულია,
ფაქტები და მოვლენები აღრეულია.
|
ნაშრომი პასუხობს სათაურს, თანმიმდევრულად და გააზრებულად
გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს,
შესაბამის
ფაქტებსა და მოვლენებს , თუმცა არის მცირედი ხარვეზები.
|
ნაშრომი პასუხობს სათაურს, თანმიმდევრულად და გააზრებულად გადმოსცემს
ტექსტის შინაარსს,
შესაბამის
ფაქტებსა და მოვლენებს .
|
ენობრივ-გრამატიკული ნორმების დაცვა.
|
უჭირს ენობრივ-გრამატიკული ნორმების დაცვა ,წინადადებების აგება.
|
ნაწილობრივ იცავს ენობრივ - გრამატიკულ ფორმებს, წინადადებები
აგებულია, თუმცა აკლია ლოგიკურობა.
|
ენობრივ -გრამატიკული ნორმები
დაცულია, წინადადებები თანმიმდევრულად
და ლოგიკურადაა აგებული, თუმცა არის მცირედი
ხარვეზები.
|
ენობრივ -გრამატიკული ნორმები
დაცულია, წინადადებები თანმიმდევრულად
და ლოგიკურადაა აგებული.
|
უცნობი ინფორმაციის შემცველი
ტექსტის გააზრების შეფასების რუბრიკა
მე-7 კლასი
კრიტერიუმები
|
1-4 ქულა
|
5-6 ქულა
|
7-8 ქულა
|
9-10 ქულა
|
უცნობ ინფორმაციაში
ფაქტების
განსხვავება შეფასებებისაგან
|
ვერ გამოყოფს ფაქტებსა და მთავარ აზრს, მასწავლებლის დახმარებით ასახელებს
მოვლენებს, საერთოდ არ შეუძლია განასხვავება ფაქტებისა და მოვლენებისა,
|
უჭირს
ფაქტების, მთავარი აზრის გამოყოფა,
ვერ ასახელებს მოვლენებს, და ვერ განასხვავებს ფაქტებსა და მოვლენებს.
|
გამოყოფს ფაქტებს, მთავარ აზრს,ასახელებს მოვლენებს, განასხვავებს ფაქტებსა და მოვლენებს, თუმცა უშვებს უმნიშვნელო შეცდომებს
|
ზუსტად
თანმიმდევრულად გამოყოფს ფაქტებს,
მთავარ აზრს,ასახელებს მოვლენებს, განასხვავებს ფაქტებსა და მოვლენებს .
|
ადეკვატური
კითხვების დასმა
|
უჭირს
კითხვების დასმა, თუმცა ახერხებს ზოგჯერ მასწავლებლის დახმარებით
|
მოსმენის
შემდეგ სვამს კითხვებს, მაგრამ არალოგიკურადა და არათანმიმდევრულად
|
მოსმენის
შემდეგ მცირედი ხარვეზებით, მაგრამ სვამს შესაფერის კითხვებს სვამს კითხვებს
|
მოსმენის შემდეგ ლოგიკურად და თანმიმდევრობით სვამს კითხვებს
|
ტექსტის
შინაარსის თანმიმდევრული
გადმოცემა
|
უჭირს
ტექსტის შინაარსის გადმოცემა, იშვიათ შემთხვევაში ახერხებს ცალკეული ფაქტის გადმოცემას
|
გადმოსცემს
ტექსტის შინაარსს, თუმცა ფაქტების არეულია.
|
თანმიმდევრულად
გადმოსცემს ამბავს ფაქტების გათვალისწინებით, თუმცა აქვს ხარვეზები
|
თანმიმდევრულად,
ლოგიკურად გადმოსცემს ამბავს, ფაქტების გათვალისწინებით
|
საკლასო დისკუსიაში მონაწილეობის
შეფასების რუბრიკა (მე-7 კლასი)
კრიტერიუმები
|
1-4 ქულა
|
5-6ქულა
|
7-8 ქულა
|
9-10 ქულა
|
სადისკუსიო
საკითხის მომზადება
|
არ
შეუძლია ჯგუფთან ერთად მუშაობა, საკითხის მოძიება და დამუშავება.
|
უჭირს ჯგუფთან ერთად მუშაობა,
ასევე სადისკუსიო საკითხის , დამოუკიდებლად
მოიძიება და , დაამუშავება.თუმცა იშვიათად
სხვისი დახმარებით ახერხებს.
|
ჯგუფთან
ერთად სათანადოდ ამზადებს სადისკუსიო საკითხს,
დამოუკიდებლად მოიძიებს , დაამუშავებს, თუმცა
უშვებს შეცდომებს.
|
ჯგუფთან
ერთად სათანადოდ ამზადებს სადისკუსიო საკითხს,
დამოუკიდებლად მოიძიებს , დაამუშავებს.
|
კონკრეტულ
თემაზე მსჯელობა და საკუთარი აზრის დაცვა
სხვისი პატივისცემით
|
,არ
შეუძლია კონცენტრირება კონკრეტულ საკითხზე,მსჯელობა არადამაჯერებელია, ვერ იცავს
საკუთარ პოზიციას, საერთოდ არ უსმენს სხვას
|
საუბრისას , ხშირად გადადის ერთი საკითხიდან მეორეზე, უჭირს საკუთარი აზრის გამოხატვა, არ იღებს სხვის აზრს.
|
საუბრისას აქცენტს აკეთებს კონკრეტულ საკითხზე, თავს არიდებს ზოგად საკითხებზე მსჯელობას, იცავს საკუთარ პოზიციას, ცდილობს სხვისი აზრის პატივისცემას,თუმცა
აქვს მცირედი ხარვეზი.
|
საუბრისას ყოველთვის აქცენტს აკეთებს კონკრეტულ საკითხზე, თავს არიდებს ზოგად საკითხებზე მსჯელობას, დამაჯერებლად
იცავს საკუთარ პოზიციას შესაბამისი არგუმენტებით,
პატივს სცემს სხვის აზრს
|
წესებისა
და დროის დაცვა
|
არ
იცავს სადისკუსიო წესსა და ეტიკეტს
|
უჭირს
სადისკუსიო წესის და ეტიკეტის დაცვა,თუმცა
შეხსენების შემთხვევაში ცდილობს,
|
იცავს
სადისკუსიო წესს და ეტიკეტის დაცვით უძღვება
მინიდისკუსიას, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი
|
ზუსტად
, ყოველთვის იცავს სადისკუსიო წესს და ეტიკეტის დაცვით უძღვება მინიდისკუსიას
|
მხატვრული ტექსტის გაგება-გააზრება(მე-7კლასი)
კრიტერიუმები
|
1-4ქულა
|
5-6ქულა
|
7-8ქულა
|
9-10ქულა
|
ინფორმაციის , ამბის , ფაქტების ქრონოლოგიურად ან სხვა ნიშნით დალაგება
|
ვერ ახერხებს ამბისა და ფაქტების სხვადასხვა ნიშნით დალაგებას.
|
უჭირს ამბისა
და ფაქტების სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით
დალაგება, ზოგჯერ დახმარებით ახერხებს
|
თანმიმდევრობით, ქრონოლოგიურად ალაგებს ამბავსა და
ფაქტებს სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით, თუმცა
აქვს მცირედი ხარვეზი.
|
თანმიმდევრობით, ზუსტად , ქრონოლოგიურად ალაგებს ამბავსა
და ფაქტებს სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით
|
მთავარი სათქმელის ამოცნობა დასკვნების გაკეთებაზეპირად ან წერილობით
|
ვერ ამოიცნობს
ტექსტის მთავარ სათქმელს, ვერ აკეთებს შესაბამის
დასკვნებს ზეპირად ან წერილობით
|
უჭირს ტექსტის
მთავარი სათქმელის ამოცნობა და შესაბამისი
დასკვნების გაკეთება ზეპირად ან წერილობით იშვიათად ახერხებს დახმარებით
|
ამოიცნობს ტექსტის მთავარ სათქმელს, აკეთებს შესაბამის დასკვნებს ზეპირად ან წერილობით, თუმცა აქვს ხარვეზები
|
ზუსტად ამოიცნობს ტექსტის მთავარ სათქმელს, აკეთებს შესაბამის დასკვნებს ზეპირად ან წერილობით
|
პერსონაჟების დახასიათება სხვადასხვა ნიშნით
|
იშვიათად
ახასიათებს პერსონაჟს გარეგნული ნიშნების მიხედვით, ვერ ახასიათებს მეტყველებისა და ქცევის მიხედვით.
|
უჭირს პერსონაჟის დახასიათება გარეგნული ნიშნების, ქცევისა და
მეტყველების მიხედვით, თუცა ახერხებს დახმარებით.
|
ახასიათებს
პერსონაჟს გარეგნული ნიშნების, ქცევისა და
მეტყველების მიხედვით, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი.
|
ზუსტად ახასიათებს პერსონაჟს გარეგნული ნიშნების, ქცევისა და მეტყველების მიხედვით
|
საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა ციტატების მოყვანა
|
ვერ გამოხატავს
დამოკიდებულებას პერსონაჟისადმი
,შესაბამისად ვერ იყენებს ციტატებს.
|
უჭირს საკუთარი
დამოკიდებულების გამოხატვა პერსონაჟებისადმი, მოყავს
სათანადო ციტატები ტექსტიდან იშვიათად
ან დახმარებით
|
გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას პერსონაჟებისადმი, მოყავს
სათანადო ციტატები ტექსტიდან,თუმცა
აქვს მცირედი ხარვეზი
|
სრულყოფილად
გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას პერსონაჟებისადმი, მოყავს
სათანადო ციტატები ტექსტიდან.
|
მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებების ამოცნობა
|
არ შეუძლია ტექსტში გამოყენებული მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებეის ამოცნობა .
|
უჭირს ტექსტში
გამოყენებული მხატვრულ -გამომსახველობით
საშუალებების ამოცნობა, თუმცა ზოგჯერ ახერხებს დახმარებით.
|
ამოიცნობს
ტექსტში გამოყენებულ მხატვრულ -გამომსახველობით საშუალებებს,თუმცა
აქვს მცირედი ხარვეზი
|
ზუსტად ამოიცნობს ტექსტში
გამოყენებულ მხატვრულ -გამომსახველობით
საშუალებებს.
|
ლექსის იდეურ -მხატვრული ანალიზი(მე-7კლასი)
კრიტერიუმები
|
1-4 ქულა
|
5-6ქულა
|
7-8ქულა
|
9-10 ქულა
|
იდეური ანალიზი
|
არ შეუძლია ლექსის მთავარი სათქმელის, იდეის გადმოცემა.
|
უჭირს ლექსის მთავარი სათქმელის, იდეის გადმოცემა,
თუმცა ახერხებს დახმარებით.
|
გადმოსცემს ლექსის მთავარ სათქმელს, იდეას,თუმცა აქვს
მცირედი ხარვეზი
|
დამაჯერებლად გადმოსცემს ლექსის მთავარ სათქმელს,
იდეას.
|
მხატვრული ანალიზი
|
იშვიათ შემთხვევაში ასახელებს ცალკეულ მხატვრულ ხერხს.
|
უჭირს ლექსის მხატვრული ანალიზის გაკეთება, თუმცა
ზოგჯერ ახერხებს დახმარებით
|
აკეთებს ლექსის მხატვრულ ანალიზს, თუმცა აქვს მცირედი
ხარვეზი.
|
კარგად, სრულყოფილად აკეთებს ლექსის მხატვრულ ანალიზს.
|
საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
|
არ შეუძლია საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა ლექსის
მთავარი სათქმელის მიმართ
|
უჭირს საკუთარი
დამოკიდებულების გამოხატვა ლექსის მთავარი სათქმელის მიმართ, თუმცა ახერხებს იშვიათად დახმარებით
|
შეუძლია საკუთარი
დამოკიდებულების გამოხატვა ლექსის მთავარი სათქმელის მიმართ, თუმცა აქვს მცირედი
ხარვეზი
|
არგუმენტირებულად შეუძლია საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა ლექსის მთავარი
სათქმელის მიმართ.
|
ტექსტის გააზრება
სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით
კრიტერიუმები
|
1-4ქულა
|
5-6ქულა
|
7-8ქულა
|
9-10 ქულა
|
სხვადასხვა
ფუნქციური სტილის ა და მეტყველების ტიპების ამოცნობა
|
ვერ ამოიცნიობს
რა სტილის ტექსტია და მეტყველების რა ტიპია გამოყენებული
|
ზოგჯერ ამოიცნობს
რა სტილის ტექსტია და მეტყველების რა ტიპია გამოყენებული
|
ამოიცნიობს
რა სტილის ტექსტია და მეტყველების რა ტიპია გამოყენებული,
თუმცა აქვს ხავეზი
|
ზუსტად
ამოიცნიობს
რა სტილის ტექსტია და მეტყველების რა ტიპია გამოყენებული
|
ავტორის განწყობისა და დამოკიდებულების ამოცნობა
|
ვერ ამოიცნობს
ავტორის დამოკიდებულებას ტექსტში გადმოცემული ამბისა და პერსონაჟების მიმართ
(სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით)
|
ზოგჯერ დახმარებით
ახერხებს ამოიცნოს ავტორის დამოკიდებულება ტექსტში გადმოცემული ამბისა და პერსონაჟების
მიმართ (სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით)
|
უმეტესად
ამოიცნობს ავტორის დამოკიდებულებას ტექსტში გადმოცემული ამბისა და პერსონაჟების მიმართ
(სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით) მცირედი ხარვეზებით
|
ზუსტად ამოიცნობს ავტორის დამოკიდებულებას ტექსტში
გადმოცემული ამბისა და პერსონაჟების მიმართ (სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით)
|
ფრაზებისა და სიტყვების განმარტება
|
უჭირს ან ვერ
ამოიცნობს და განმარტავს იმ ფრაზებსა და სიტყვებს , რომლებიც ეხმარება ტექსტის
გაგება-გააზრებისას და პერსონაჟთა
ხასიათის გამოკვეთისას
|
ზოგჯერ, დახმარებით
ამოიცნობს და განმარტავს იმ ფრაზებსა და სიტყვებს , რომლებიც ეხმარება ტექსტის
გაგება-გააზრებისას და პერსონაჟთა
ხასიათის გამოკვეთისას
|
ამოიცნობს და განმარტავს იმ ფრაზებსა და სიტყვებს , რომლებიც ეხმარება ტექსტის
გაგება-გააზრებისას და პერსონაჟთა
ხასიათის გამოკვეთისას, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი
|
ზუსტად ამოიცნობს და განმარტავს იმ ფრაზებსა და სიტყვებს , რომლებიც ეხმარება ტექსტის
გაგება-გააზრებისას და პერსონაჟთა
ხასიათის გამოკვეთისას
|
მხატვრული სახეების, ენობრივი საშუალებების ამოცნობა
და განმარტება
|
უჭირს, ვერ ამოიცნობს მხატვრულ სახეებს ენობრივ საშუალებებს და ვერ განმარტავს მათ ფუნქციას ტექსტში
|
ზოგჯერ ამოიცნობს
მხატვრულ სახეებს, ენობრივ საშუალებებს და
განმარტავს მათ ფუნქციას ტექსტში
|
ამოიცნობს მხატვრულ სახეებს , ენობრივ საშუალებებს
და განმარტავს მათ ფუნქციას ტექსტში,აქვს
მცირედი ხარვეზი
|
ზუსტად ამოიცნობს მხატვრულ სახეებს , ენობრივ საშუალებებს და განმარტავს მათ ფუნქციას ტექსტში
|
წერილობითი ტექსტის შეფასების რუბრიკა(მე-7
კლასი)
კრიტერიუმები
|
1-4ქულა
|
5-6ქულა
|
7-8ქულა
|
9-10 ქულა
|
სხვადასხვა ტიპის წერილობითი ნაშრომის შექმნა
|
ვერ/შეცდომებით ქმნის წერილობით ტექსტს, ვერ იყენებს შესაბამის სტილს.
|
ქმნის სხვადასხვა ტიპის წერილობით ტექსტს, უჭირს
შესაბამისი სტილის გამოყენება.
|
ქმნის სხვადასხვა ტიპის წერილობით ტექსტს, იყენებს შესაბამის სტილს, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი.
|
ქმნის სხვადასხვა ტიპის წერილობით ტექსტს, ზუსტად იყენებს შესაბამის სტილს.
|
თხრობის თანმიმდევრული აგება , აზრის ლოგიკურად და
გასაგებად გადმოცემა
|
თხრობა ბუნდოვანია, აზრი გაურკვეველი
|
უჭირს თხრობის აგება, აზრი ბუნდოვნადაა გადმოცემული,
უჭირს წერის სტრატეგიების გამოყენება
|
თხრობას აგებს თანმიმდევრულად, აზრს გადმოსცემს გასაგებად, სათანადოდ იყენებს წერის სხვადასხვა
სტრატეგიას, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი.
|
თხრობას აგებს თანმიმდევრულად, აზრს გადმოსცემს ლოგიკურად, გასაგებად, სათანადოდ იყენებს წერის სხვადასხვა
სტრატეგიას.
|
ენობრივ -გრამატიკული ნორმების დაცვა
|
ვერ იცავს ენობრივ-გრამატიკულ ნორმებს
|
უჭირს ენობრივ-გრამატიკული ნორმების დაცვა
|
იცავს ენობრივ-გრამატიკულ
ნორმებს, აქვს მცირედი ხარვეზი
|
ზუსტად იცავს ენობრივ-გრამატიკულ ნორმებს
|
შეფასების რუბრიკა ტესტირებისათვის(
ღია კითხვებისათვის)
კრიტერიუმები
|
1
ქულა
|
0,5
ქულა
|
0
ქულა
|
შენიშვნა
|
შინაარსის შესაბამისობა საკითხთან, ფაქტებისა და მოვლენების შესაბამისად
წარმოდგენა
|
ამომწურავად პასუხობს საკითხს. ფაქტები დაუმახინჯებლადაა მოცემული.
|
პასუხი ნაწილობ არის გაცემული , ფაქტები ნაწილობრივ არაზუსტადაა წარმოდგენილი
|
პასუხი არ არის , ან არასწორადაა გაცემული. ფაქტები
და მოვლენები არაზუსტია.
|
|
ენობრივ-გრამატიკული ნორმების დაცვა.
|
ძირითადად იცავს გრამატიკულ -ენობრივ ნორმებს, უშვებს ერთ მორფილოგიურ -სინტაქსურ, სტილისტურ შეცდომას , სამ პუნქტუაციურ შეცდომას.
|
ნაწილობრივ
იცავს გრამატიკულ-ენობრივ ნორმებს, უშვებს სამზე მეტ მორფოლოგიურ-სინტაქსურ,
სტილისტურ, პუნქტუაციურ შეცდომას,
|
არ იცავს გრამატიკულ ენობრივ -ნორმებს . წინადადებები გაურკვევლადაა აგებული.
|
|
Comments
Post a Comment